sobota, 25 stycznia 2014

Rurki z kremem i czekoladą



Składniki na rurki:
- 450 gr mąki pszennej
- 200 gr zimnego masła
- 200 gr gęstej śmietany ( może być np. 18%)
- szczypta soli


Składniki na krem:
- 250 gr serka mascarpone
- 120 gr śmietanki 36%
- 2 łyżki cukru pudru
- łyżeczka cukru waniliowego
- 50 gr drobno posiekanej gorzkiej czekolady
- 50 gr roztopionej czekolady z łyżką śmietanki 36% ( opcjonalnie)


Przygotowanie:
POTRZEBNE: foremki do rurek, masło do nasmarowania

Rurki:
Z podanych składników zagniatamy ciasto. Formujemy kulę, owijamy folią spożywczą i wkładamy na min. 30 minut do lodówki.

Po wyjęciu rozwałkowujemy bardzo cieniutko (podsypując mąką) na grubość ok. 1- 1,5 mm. Kroimy w długie paski.
Nawijamy na wcześniej nasmarowane masłem foremki od góry (węższa część) do dołu.
Pieczemy około 20 minut w temp. 180 stopni. Po tym czasie rurki powinny być jasnobrązowe (jak na zdjęciu). Wyjmujemy z piekarnika, studzimy i zdejmujemy z foremek.

Krem:
Mascarpone dobrze mieszamy (tak żeby nie miał grudek). Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym.
Dodajemy stopniowo do mascarpone i delikatnie mieszamy aż składniki dobrze się połączą. Dodajemy posiekaną czekoladę.

Masą nadziewamy rurki, posypujemy cukrem pudrem.

Jeśli lubicie dużo czekolady to możecie posmarować dodatkowo rurki w środku roztopioną czekoladą  i po nadzianiu zamoczyć z jednej i drugiej strony - ja tak właśnie zrobiłam :)
Bon Appetit:)

2 komentarze:

  1. Próbowalem rureczki są wysmienite!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też próbowałam (żeby nie napisać,że się objadałam;) ... mówię Wam ... niebo w gębie !

    OdpowiedzUsuń